Hyppää sisältöön
9lokakuu

Kantarin tutkimus: tyytyväisimmät asiakkaat löytyvät Moilta

Tuore Kantarin toteuttama tutkimus (09/25) paljastaa, että Moilta löytyvät toimialan tyytyväisimmät asiakkaat Suomesta. Tutkimuksessa vertaillaan Suomen suurimpien operaattorien, DNA:n, Elisan, Telian ja Moin, asiakastyytyväisyyttä. Tulosten perusteella Moin asiakastyytyväisyys on selvästi kilpailijoita korkeampi – niin kokonaisuudessaan kuin melkein kaikilla muillakin tarkemmin tyytyväisyyttä kuvaavilla mittareilla tarkasteltuna.

Tyytyväisimmät ja uskollisimmat asiakkaat 

Kokonaistyytyväisyydessä Moi on tutkimuksen kirkas ykkönen: Peräti 49 % Moin käyttäjistä kertoo olevansa erittäin tyytyväinen (arvio 5/5) nykyiseen liittymäänsä, mikä on selvästi suurempi osuus kuin yhdelläkään kilpailijalla. Myös keskiarvo 4,34 on toimialan korkein.

Moi erottuu vahvasti myös asiakkuuden jatkuvuudessa. Moin asiakkaista 51 % aikoo erittäin todennäköisesti jatkaa palvelun käyttöä, kun toiseksi parhaalla operaattorilla vastaava luku jää 34 prosenttiin.

Suositteluhalukkuudessa selvä voittaja

Kun asiakkailta kysytään, suosittelisivatko he operaattoriaan muille, Moi eroaa tutkimuksen tuloksissa kilpailijoistaan merkitsevästi. Moin NPS-indeksi (Net Promoter Score) on 45, kun parhaalla kilpailijalla (DNA) se on 20. 

Jopa 60 % Moin asiakkaista kuuluukin suosittelijoiden joukkoon, mikä on huomattavasti korkeampi osuus kuin toiseksi parhaalla operaattorilla (39 %). Korkea NPS-luku kertoo Moin asiakkaiden yleisestä tyytyväisyydestä Moihin ja Moin tuotteisiin/palveluihin sekä vahvasta asiakasuskollisuudesta.

Kuva, joka sisältää kohteen teksti, kuvakaappaus, Samansuuntainen, viiva

Tekoälyllä luotu sisältö voi olla virheellistä.

Moin suosittelijoiden osuus on jopa 60 % kysyttäessä, kuinka todennäköisesti suosittelisit nykyistä liittymääsi ystävälle tai kollegalle.

Parasta vastinetta rahalle ja toimiva verkko

Myös hinta-laatusuhteessa Moi on kilpailijoitaan vahvempi: 53 % Moin käyttäjistä kertoo olevansa erittäin tyytyväinen Moin tarjoamaan vastineeseen rahalle, mikä on selvästi toimialan korkein tulos. Asiakkaat kokevat saavansa palvelusta reilusti enemmän hyötyä kuin mitä maksavat.

Moin käyttämän verkon kattavuus ja toimivuus arvioidaan myös kilpailijoita paremmiksi, mikä vahvistaa kuvaa operaattorista, joka tarjoaa sekä laadukkaan yhteyden että järkevän hinnoittelun.

Tulokset puhuvat puolestaan

Kantarin tutkimus osoittaa, että Moi erottuu operaattorimarkkinassa poikkeuksellisen vahvalla asiakaskokemuksella. Moi on onnistunut rakentamaan aidosti asiakaslähtöisen operaattorin, joka tarjoaa erinomaista palvelua, reilun hinnoittelun ja toimivan verkon – ilman turhaa kikkailua.

Ei siis ihme, että Moin asiakkaat ovat Suomen tyytyväisimpiä ja suosittelevat Moita myös muille.

Lisää tutkimuksesta ja sen tuloksista voit lukea täältä.

 

Lähde: Kantar Finland Oy toteutti Moi Mobiili Oy:n toimeksiannosta tutkimuksen operaattorien asiakastyytyväisyydestä 2.–11.9.2025 Forum-paneelissa. Vastaajia oli 3029, ja kohderyhmänä olivat suomalaiset 18–70-vuotiaat, joilla on käytössä talouden itse maksama liittymä. Tutkimuksen otos on väestöä edustava.

Seuraava artikkeliTakaisin blogin etusivulle