En saa yhteyttä verkkoon.

Laite voi olla päällä, vaikka se ei ole yhteydessä verkkoon. Sammuta laite ja käynnistä se uudelleen. PIN-koodin kyselyn jälkeen laitteen pitäisi kytkeytyä verkkoon. Vaikka Suomessa mobiiliverkko toimii kattavasti, on mahdollista että verkko ei toimi juuri siinä paikassa tai verkossa voi olla tilapäinen vika. Mikäli pääset nettiin toisella laitteella tai toisesta paikasta, voit tarkistaa tiedon verkon häiriöistä ja peittoalueesta DNA:n verkkosivuilta.

Myös laitteessasi tai simmissäsi voi olla vikaa. Jos mahdollista, simmin toimivuutta voit kokeilla toisella laitteella ja laitteen toimivuutta toisella simmillä. Tarkista myös laitteen asetuksista, ettet ole kytkenyt mitään estoja päälle. Lentokonetila estää laitteen kytkeytymisen mobiiliverkkoon. Jos verkko ei toimi ulkomailla, tarkistathan ettet ole kytkenyt verkkovierailun estoa (roaming-esto) päälle laitteesi asetuksissa tai Yritys Moissa. Tarkista myös laitteesi Moin internet-asetukset? Laitteen nettiasetuksissa löytyvä yhteyspiste eli APN on Moin simmeissä "data.moimobile.fi".