alt-text

Pienyrittäjän viisi tärkeintä appia

Julkaistu klo 16:55 by Nicolas Fogelholm

Pienyrityksiä on Suomessa paljon. Tilastokeskuksen mukaan Suomessa on lähes 300 000 yritystä ja näistä 1,4 miljoonaa ihmistä työllistävistä yrityksistä reilut 93 prosenttia on mikroyrityksiä ja reilu viisi prosenttia pienyrityksiä. Yhä useampi suomalainen on siis mikro- tai pienyrittäjä. Ehkä sinäkin?

Täysipäiväinen yrittäjyys on raskasta ja kiireistä hommaa, joten hyvät ja elämää helpottavat sovellukset ovat tarpeen. Siksi listasimme pienyrittäjän viisi tärkeintä appia, olkaa hyvät!

1. Pilvipalvelu sujuvaan työskentelyyn ja tiedostojen säilyttämiseen

Jokaisen yrittäjän avaintyökalu on tietenkin hyvä pilvipalvelu, jonka avulla onnistuu sujuva työskentely isommallakin jengillä ja joka tarjoaa jaetun paikan tiedostojen säilyttämiseen. Sekä tietokoneella, että mobiililaitteilla käytettävä Google Drive tarjoaa 15 gigabittiä ilmaista tallennustilaa ja hyvät mahdollisuudet työskennellä yhdessä omilta tietokoneilta. Ilmaisen tallennustilan loputtua tilaa voit luonnollisesti ostaa sitä lisää. Google Drivella työskentely tiimisi kanssa sujuu helposti ja tiedostot löytyvät nopeasti! Toinen vaihtoehto firman pilvipalvelulle on esimerkiksi Dropbox.

2. Ketterä pikaviestin

Kuka ehtisi hoitaa tämän? Lounaalle anyone? Esimerkiksi Whatsapp, Slack ja Flowdock ovat yrittäjän arjen parhaita ystäviä. Raskaiden sähköpostiviestiketjujen tai loputtoman pitkien yhteiskeskusteluiden sijaan pikaviestimet tarjoavat omat kanavat eri projektien ja yleisen lässytyksen hallitsemiseen. Joku järki viestiketjuihin siis!

3. Holvi rahan pyöritykseen

Kuittirumba, kirjanpito, asiakkaiden laskutus? Nämä kaikki luonnollisesti kuuluvat yrittäjän arkeen, mutta vievät tuskastuttavan paljon aikaa. Ja tämä aika on tietenkin pois kaikesta muusta. Mutta, onneksi on Holvi! Sen avulla yrityksesi penninpyöritys eli talouden hoitaminen hoituu helposti. Holvi antaa yksinkertaiset välineet sähköiseen kirjanpitoon, laskuttamiseen ja mahdollistaa verkkokaupan. Holvi toimii myös halutessa kuin pankkitili. Kätevää!

4. Pipedrive myynnin avuksi

Periaatteessa myynti on yksinkertaista; on hyvä tuote, jota hyödyllisenä tai kiinnostavana pitävät asiakkaat ostavat. Kuitenkin kun myynti kasvaa, saattaa asiakkuudenhallinta muuttua haasteelliseksi. Siksi yrittäjä tarvitsee työkalun, jolla järjestää myyntitiedot, päivittäiset toiminnot ja onnistuneet kaupat järkevästi. Pipedrive auttaa sinua pitämään langat käsissä ja lipun korkealla.

5. Saumattomasti toimivat kalenteri ja sähköposti

Ajankäytön suunnittelu on kaiken lähtökohta. Kun jaetussa kalenterissa pitää järjestystä yllä, aikaa jääkin yllättäen myös muuhun – ja myös työkaverit tietävät missä mennään! Toimiva sähköpostiohjelma auttaa sinua hallitsemaan viestitulvan ilman, että yksikään tärkeä sähköposti ei jää vaille vastausta. Esimerkiksi Googlen pilvessä sijaitseva, tai Applen laitteiden omat kalenteri ja sähköposti ovat käyttöönoton jälkeen lähes korvaamattoman hyvät sovellukset. Aluksi kannattaakin nähdä asetusten kanssa hiukan vaivaa, jotta näistä sovelluksista saa kaiken irti.

Me Moilla olemme halunneet myös helpottaa kiireisen pienyrittäjän arkea luomalla liittymän, jonka hallinnointi ja seuranta käy kätevästi helpon YritysMoi-sovelluksen kautta. Julkaisimme myös aiemmin postauksen YritysMoi:sta, josta voit käydä lukea lisää sen käytöstä ja näppäryydestä.